Smittevern

Av hensyn til våre pasienter har vi strengere smittevernstiltak på sykehuset enn i resten av samfunnet.

Mange av våre pasienter er sårbare og enkelte har høyere risiko for alvorlig utvikling av Covid-19-sykdom ved smitte. Vaksine gir god beskyttelse mot alvorlig sykdom og død, men er ingen garanti for smitte og sykdom. Det samme gjelder ved gjennomgått Covid-19.

Ta vare på hverandre - husk:

Hold avstand
Vi anbefaler fortsatt å holde god avstand til andre.

Munnbind
Dette avsnittet må skrives ut fra gjeldende smittevernregler.

Vær årvåken på egne symptomer
Ved sykdomsfølelse, luftveisinfeksjon og/eller magesymptomer må du snarest gi beskjed til sykepleier eller lege som iverksetter nødvendige tiltak.

Husk god håndhygiene
Vask med såpe og vann eller bruk hånddesinfeksjon. Unngå å håndhilse.

Oppretthold gode vaner ved hoste
Host i et papirlommetørkle, kast lommetørkle og vask hender etterpå. Bruk eventuelt albukroken dersom du ikke har lommetørkle tilgjengelig.

Besøk:

Vi oppfordrer fortsatt til å begrense antall besøkende av hensyn til smittevern.
Besøkende må være uten nyoppståtte symptomer på luftveisinfeksjon.
Ved restsymptomer etter luftveisinfeksjon bes pårørende bruke munnbind inntil 7 dager etter symptomstart (Barn < 12 år er fritatt).

Se også anbefalinger for risikogrupper (fhi.no) og lokale smittevernregler i Ullensaker kommune

Ta kontakt hvis du har spørsmål.

Rehabilitering:  67 02 34 00
Åpen man–fre, kl. 10–14.30 (stengt 11–11.30)

Resepsjon:  67 02 30 00  (døgnåpen)